Dag 7 t\m 9 van onze wandeltocht - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van nathaliemarielle - WaarBenJij.nu Dag 7 t\m 9 van onze wandeltocht - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van nathaliemarielle - WaarBenJij.nu

Dag 7 t\m 9 van onze wandeltocht

08 Mei 2024 | Spanje, Santiago de Compostella

5 mei, van Grandas de Salime naar Fonsagrada, 26 km (16km)

Omdat de weersvoorspelling super slecht was en onze voeten best moe waren, besloten om de eerste 10km met de taxi te gaan. Hij bracht ons naar Alto de Acebo, dit is op de grens van Asturië en Galicië. Dit was een goede keuze, het viel met bakken uit de lucht. Binnen no time natte sokken.

Tot aan Fonsagrada niets tegen gekomen, alleen gelukkig een afdak gevonden om droge sokken aan te doen en een bakje koffie. De omgeving waarschijnlijk ook heel mooi, helaas weinig van gezien, alleen binnenkant van de regenklep.

aangekomen in Fonsagrada, wat er ook depressief uitzag,

werden we verrast met een mooie accommodatie en een flatscreen tv, waar menig man jaloers op geweest zou zijn[e-1f602][e-1f602].

6 mei, van A Fonsagrada naar O Cadovo Baleira, 23km (18km)

Nog niet geheel herstelt van de regen en de kou, eerste 5 km met de bus.(waarom zou je lopen voordat geld[e-1f601][e-1f601])

De tweede dag dat het droog is, eindelijk droog, uitgestapt in Paradavella. Deze dag toch nog wel wat modderpaden proberen te ontwijken, wat niet altijd lukte, nog wel wat geglibberd.

Via een mooi bospad naar de bergpas van Fontaneira, met hele mooie uitzichten over de heuvels, daarna een steile afdaling naar Baleira, weinig te beleven, wij slapen boven het dorpscafé. Deze dag was het droog, 14 graden en ook nog wat zon. Topdag!!![e-1f601][e-1f601]

7 mei, O Cadavo Baleira naar Lugo, 30km (22km)

Besloten om de laatste keer nog wat te smokkelen, 30km is best ver. Daarom het eerste stukje met de bus.

In Souto stappen we uit, Galicië is meer heuvelachtig, minder hoge bergen dan in Asturië. En ook minder keien!!! Fijn voor de voeten. Het eerste stuk ging over weggetjes tussen dorpjes.

wij kwamen uit bij een eerste rustplaats, bij een man met muziek, meloen en water, waar we konden zitten en genieten van de zon.[e-1f31e][e-1f31e]

Het dalen en stijgen viel vandaag wel mee, de omgeving was weer heel mooi, 50 tinten groen.

De temperatuur was 19 graden en een zonnetje, fijn om te lopen. Morgen een vrije dag, om te doen wat we zelf willen,

we zijn eraan toe.

• 09 Mei 2024 - 19:44

Diana Verheijden :

Kortom best afzien. Heel verstandig om een beetje te smokkelen.

Hopelijk gaan de laatste 4 dagen goed en is het weer ook een stuk aangenamer.

Succes nog op het laatste stuk van de tocht.

• 09 Mei 2024 - 21:04

Vera:

Tjongejonge, wat een reis meisjes en wat jammer van het weer. Ik begrijp heel goed dat jullie af en toe een taxi of bus pakken hoor. Hopelijk blijft het weer nu beter want jullie portie regen hebben jullie nu wel gehad. Zet 'm op, hou vol en breng het tot een goed einde.

Liefs, Vera

• 09 Mei 2024 - 21:50

Annette:

Ik heb zoveel respect voor jullie,denk dat ik elke dag de bus of taxi had gepakt[e-1f602]

Nee serieus,jullie doen het toch maar even.Gelukkig is het weer wel omgeslagen nu!

Geen schoenen meer leeg gieten maar genieten van water in een zwembad,das beter[e-1f600]

Voor de komende dagen zet m op!!

Tot gauw[e-1f618]

• 13 Mei 2024 - 09:00

Marsha Fortuijn :

Wat jammer van het weer zeg, snap best dat de moeder dan af en toe in je schoenen zinkt e het water ook[e-1f92a]

Maar jullie hebben de moed erin gehouden, knap hoor!!